Investoinnit käytettävyydeksi, osa 1:Aktiivinen huoltotoiminta ylläpitää kiinteistön käytettävyyttä
TOUKOKUU 22, 2020
Antti Hukkanen, toimitusjohtaja | Janna Ehrnstén
QL Protectionin viemäristön huoltosopimusmallin perusta on viemäristön kunnon kartoittaminen ja jatkuva valvonta, huoltaminen ja kohdennettu korjaaminen. Jatkuvan tekemisen mallilla viemäristön kunnosta huolehditaan aktiivisesti ja ennakoivasti.
Tieto ohjaa tekemistä
Huoltosopimuskausi alkaa viemäristön kunnon kartoituksella. Rakennuksen taustatiedot kerätään ja kiinteistön remonttihistoria ja viemäristön nykytila selvitetään. Tietojen pohjalta laaditaan viemäristön huoltosuunnitelma, joka määrittää mm. tehtävät korjaustoimenpiteet niiden tarpeellisuuden ja kiireellisyyden mukaan. Syntyy korjauselinkaari, jonka pohjalta huolto- ja korjaustoimenpiteitä toteutetaan sopimuskauden aikana.
Akuutteihin tarpeisiin tartutaan heti
Mikäli alkukartoituksessa havaitaan akuutteja tarpeita korjata putkia, viemäreitä tai lattiakaivoja, korjaukset suoritetaan välittömästi, jolloin kalliita vuotovahinkoja ei pääse syntymään. Sen jälkeen huolto- ja korjaustyöt toteutetaan kartoitusvaiheen pohjalta syntyneen huoltosuunnitelman mukaisesti.
Huoltotöitä täydentää jatkuva viemäristön kunnon tarkkailu, mikä on olennainen osa ennakoivaa viemäristön ylläpitoa. Kuntoa tarkkailemalla sekä huoltosuunnitelmaa seuraamalla korjaus- ja huoltotoimenpiteet tehdään oikea-aikaisesti, kohdennetusti ja kustannustehokkaasti.
Sertifioitu korjausmenetelmä
QL Protection on kokenut viemäristönhuoltoyhtiö ja käyttää vain hyväksi todettuja ja laadukkaita korjausmenetelmiä. Rakenteissa olevat viemärit saneerataan käyttämällä käyttöhaitat minimoivaa VTT-C-8007-12-sertifioitua täyssukitusmenetelmää. Lattiakaivot saneerataan käyttämällä Boldan muovista lattiakaivoinserttiä tai pinnoittamalla ne SprayCoat-epoksilla sekä asentamalla niihin uudet RST-hajulevyt. Näkyviltä osin viemärit vaihdetaan uusiin muoviviemäreihin.
Kiinteistön käyttäjän huomioiva malli
Tehokas ja kiinteistön käyttäjät huomioiva huoltosopimusmalli minimoi kiinteistön käyttäjille aiheutuvat haitat. Korjaustoimenpiteiden aiheuttamat käyttökatkot jäävät hyvin lyhyiksi, eikä merkittävää pölyä, melua tai roskaa synny. Kaikista sopimuskaudella tehtävistä huolto- ja korjaustoimenpiteistä myös tiedotetaan sekä kiinteistön käyttäjiä että huoltosopimusasiakasta. Aktiivinen kommunikointi on osa onnistunutta työtä.
_ _ _
Onko sinulla kysyttävää?
Ota yhteyttä – kerromme mielellämme lisää ja teemme ehdotuksen juuri sinun kiinteistöllesi sopivasta huoltosopimuspaketista.
Antti Hukkanen
Toimitusjohtaja
Puh. 040 903 1388
antti.hukkanen@quattrolining.fi