Investoinnit käytettävyydeksi, osa 1:Aktiivinen huoltotoiminta ylläpitää kiinteistön käytettävyyttä

TOUKOKUU 22, 2020

Antti Hukkanen, toimitusjohtaja | Janna Ehrnstén, myyntipäällikkö

QL Protectionin viemäristön huoltosopimusmallin perusta on viemäristön kunnon kartoittaminen ja jatkuva valvonta, huoltaminen ja kohdennettu korjaaminen. Jatkuvan tekemisen mallilla viemäristön kunnosta huolehditaan aktiivisesti ja ennakoivasti.

Tieto ohjaa tekemistä

Huoltosopimuskausi alkaa viemäristön kunnon kartoituksella. Rakennuksen taustatiedot kerätään ja kiinteistön remonttihistoria ja viemäristön nykytila selvitetään. Tietojen pohjalta laaditaan viemäristön huoltosuunnitelma, joka määrittää mm. tehtävät korjaustoimenpiteet niiden tarpeellisuuden ja kiireellisyyden mukaan. Syntyy korjauselinkaari, jonka pohjalta huolto- ja korjaustoimenpiteitä toteutetaan sopimuskauden aikana.

Akuutteihin tarpeisiin tartutaan heti

Mikäli alkukartoituksessa havaitaan akuutteja tarpeita korjata putkia, viemäreitä tai lattiakaivoja, korjaukset suoritetaan välittömästi, jolloin kalliita vuotovahinkoja ei pääse syntymään. Sen jälkeen huolto- ja korjaustyöt toteutetaan kartoitusvaiheen pohjalta syntyneen huoltosuunnitelman mukaisesti.

Huoltotöitä täydentää jatkuva viemäristön kunnon tarkkailu, mikä on olennainen osa ennakoivaa viemäristön ylläpitoa. Kuntoa tarkkailemalla sekä huoltosuunnitelmaa seuraamalla korjaus- ja huoltotoimenpiteet tehdään oikea-aikaisesti, kohdennetusti ja kustannustehokkaasti.

Sertifioitu korjausmenetelmä

QL Protection on kokenut viemäristönhuoltoyhtiö ja käyttää vain hyväksi todettuja ja laadukkaita korjausmenetelmiä. Rakenteissa olevat viemärit saneerataan käyttämällä käyttöhaitat minimoivaa VTT-C-8007-12-sertifioitua täyssukitusmenetelmää. Lattiakaivot saneerataan käyttämällä Boldan muovista lattiakaivoinserttiä tai pinnoittamalla ne SprayCoat-epoksilla sekä asentamalla niihin uudet RST-hajulevyt. Näkyviltä osin viemärit vaihdetaan uusiin muoviviemäreihin.

Kiinteistön käyttäjän huomioiva malli

Tehokas ja kiinteistön käyttäjät huomioiva huoltosopimusmalli minimoi kiinteistön käyttäjille aiheutuvat haitat. Korjaustoimenpiteiden aiheuttamat käyttökatkot jäävät hyvin lyhyiksi, eikä merkittävää pölyä, melua tai roskaa synny. Kaikista sopimuskaudella tehtävistä huolto- ja korjaustoimenpiteistä myös tiedotetaan sekä kiinteistön käyttäjiä että huoltosopimusasiakasta. Aktiivinen kommunikointi on osa onnistunutta työtä.

_ _ _

Onko sinulla kysyttävää?

Ota yhteyttä – kerromme mielellämme lisää ja teemme ehdotuksen juuri sinun kiinteistöllesi sopivasta huoltosopimuspaketista.

Janna Ehrnstén
Myyntipäällikkö
Puh. 044 732 5822
janna.ehrnsten@quattrolining.fi

_ _ _

Juttusarjassamme julkaistaan kolme artikkelia. Seuraa sosiaalisen median kanaviamme, niin saat ensimmäisten joukossa tiedon julkaisuistamme!

Facebook | LinkedIn